fredag 13. mars 2009

Hadet bra til GUS - folka!!!

Noe av aberet med livet her er virkelig alle avskjedene. Den siste måneden har det blitt veldig mange avskjeder, og i natt dro teamet fra Gå Ut Senteret også. De har vært her i 4,5 mnd, og jeg kommer til å savne dem!

Her er de:

Gunstein
- Han og jeg var i bryllup i Betlehem til ei vi var på Bridgebuilders sammen med for to år siden.


Johanne
- Her teller hun bøker i det israelske bibelselskapet i romjulen.

Ingebjørg
- Her er hun og jeg på bursdagen min i januar


Gunhild
- Her på plass på VIP kontoret. Her klekker hun ut mange gode ideer og planer :-)

Jon Sondre
- Han fylte 20 år for litt siden. Her er det kake i Bir Zeit.

Dette bildet er fra forrige teamsamling. Randi kom på besøk også, hun ledet linjen de går på ifjor, og det var hun som hadde inntaket av dem til GUS da de søkte.

Jeg er mentor for dem, og når jeg virkelig vil, prøver jeg å være hjelpsom. Her kjører jeg baggasjen til gutta ned i heisen. De må jo ta trappene, slik de har gjort de siste månedene, for å trene til ski - sesongen hjemme.


Etter teamsamlingen i går ettermiddag hadde vi en overraskelsesfest. Vi hadde invitert nesten alle de kjenner her nede (de på Vestbredden har selvsagt ikke tillatelse til å komme ut), og GUS teamet så ganske forvirret ut da de første og de andre kom... etterhvert skjønte de at det er en avskjedsfest, og etter litt oppvarming var de i skikkelig partymodus.

Gutta fra Calcutta på verandaen (som jeg hadde glemt å vaske for anledningen).


Bra mix av folk som vanlig. Gjestene var fra det israelske bibelselskapet, det palestinske bibelselskapet, Israelsmisjonen (den danske og den norske) pluss turguiden fra studieture (e). Vi klarte å dytte inn ca. 30 stk.

Og snipp snapp ute, så var det eventyret ute... Vi er mange som har hatt stor glede av dem her nede og som har blitt glad i dem og kommer til å savne dem.

(men vi treffes høyst sannsynligvis igjen, da...)

Ingen kommentarer: