onsdag 8. april 2009

Noen gang tenkt at Nord-Vestbredden er utrolig vakkert?

Vi kjørte til en skole til Jenin igår, og det slår meg hvor rart det er at et sted som har såpass mye problemer og konflikter kan være så vakkert. Det slo meg at blomster og fugler ikke tenker sånn som oss, de bare står der og er vakre uansett hva som skjer rundt dem (blomstene iallefall, ikke fuglene). Jeg forhandlet meg fram til å sitte foran i bilen på vei hjem, så jeg kunne ta litt bilder. Se her:

Minner meg om Råde om våren... Dette bilder er dedikert spesielt til pappa og andre bønder som synes grønnsaker under plastikk er interssant :-)




Mormora mi, Marit Ravndal, døde på lørdag - etter å ha vært syk i mange år. Det er veldig trist, selv om det var ventet. Jeg drar hjem på lørdag og blir i Norge en uke, hovedsakelig i Rogaland og på Ålgård der hun skal begraves. Det er fint å tenke på at hun er et sted der alt er bare vakkert, og at hun ikke er syk mer. Vi skal treffes igjen en gang. Jeg er takknemlig for at jeg fikk ha en mormor helt til nå og jeg beundrer henne fordi jeg aldri hørte henne dømme andre. Jeg snakket med henne for et par uker siden. Da hadde jeg fått beskjed om at det går nedover med mormor. Jeg spurte henne hvordan det gikk, og hun svarte: 'Det går fremover'. Typisk positivt tenkende...









1 kommentar:

kari sa...

Hei Ingjerd!
Lenge siden jeg har vært inne på bloggen din nå. Tatt påskeferie fra pc`en også.
Trist å høre om mormora di!! Det er alltid trist når mennesker vi er gla i går bort... selv om det er venta og alt... De etterlater et tomrom... kondolerer!
Håper du får en fin uke hjemme sammen med familien din!
Nydelige bilder du har lagt ut her!! Våren er på vei i Norge også, og det er så utrolig deilig!!
klem, kari