onsdag 8. april 2009

Påske!!!

De siste ukene har gått superfort, samtidig som de har gått veldig sakte. Utrolig mye som har skjedd bare på kort tid. Jeg har hørt mange grusomme historier i løpet av en veldig kort periode, og også sett en god del fæle ting. Så selv om jeg vanligvis takler bra å høre og se både det ene og det andre, så har det denne gangen blitt altor mye på en gang. Derfor er jeg nå inne i en periode hvor jeg ikke ser sterke eller psykologiske filmer. Plutselig reagerer kroppen på rare måter. Filmene kan sitte i kroppen i mange dager. En gang jeg ved et uhell endte opp på en fæl film på kino, reagerte jeg med kvalme og nesten gråt. Det var veldig ubehagelig! Andre ganger har jeg lukket øynene, for eksempel for å be, og alt jeg kan se er mennesker i bur som kjemper for å komme ut (et bilde fra en checkpoint tidlig om morgenen forrige søndag). Det er altså en ganske krevende periode, men jeg skal prøve å gjøre lure ting for å bearbeide ting og for å slappe godt av. Dette er altså forklaringen på hvorfor det har vært så stille på bloggen de siste ukene... Jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal skrive, for jeg er så full av inntrykk. Dessuten har jeg vært ganske sliten.

Fredag dro Silje og jeg til Tel Aviv for å komme oss litt ut av Jerusalem og for å slappe godt av. Utrolig deilig. Her er vi på stranda med noen av de israelske vennene mine. Fantatisk måte å koble ut på!

Ingen kommentarer: