torsdag 14. mai 2009

To gode og en dårlig nyhet

Skal vi ta den gode eller den dårlige først??? Den dårlige tror jeg. Så venter desserten til etterpå. 

- Jeg var på en check up på Hadassa sykehuset i morges (etter en whiplasskade for 12 dager siden - se blogginlegg nedenfor), og jeg ble 50 % sykemeldt i to uker. Dette er første gang jeg har fått sykemelding av lege, og det føles veldig rart! Allikevel godt å få tid til å sove mye og ikke trenge å presse meg selv så mye i jobben. Håper at ting går seg til og at alt er normalt om et par uker. 

- De gode nyhetene er:

1 - Det er ingen ortopediske skader i meg. Dessuten hadde jeg en hyggelig og dyktig russisk lege som tok seg tid til å skrive alle papirene både på hebraisk og engelsk. 

2 - Jeg tok bilen på verksted igjen etter kontrollen (ja, det er kanskje på tide å skifte den ut snart, men nå når jeg kjenner mange på verkstedet fordi jeg har vært der så mye, er tanken på å ikke komme dit regelmessig for å reparere bilen mer nesten trist). Jeg blir så glad hver gang jeg støter på god service her i Israel. Det har forbedret seg drastisk siden jeg bodde her 1998 - 2001 (må være inflytelsen fra amerikanske jøder), men det er allikevel altfor ofte elendig service (med direkte frekke byråkrater osv - her om dagen slang sykehusdama på røret da jeg skulle bestille time, fordi hun ble så irritert for at jeg bare antok at hun snakket engelsk, og da hadde jeg sittet mer enn 20 minutter i telefonkø før de tok telefonen! Da jeg kom fram igjen etter nye 20 minutter i kø, viste det seg at hun snakker jo engelsk... men da husket jeg å spørre henne først, og da fikk jeg den goodwillen jeg trengte).

Iallefall har verkstedet utviklet seg til et sted det virkelig er hyggelig å komme til! :-). Den gode nyheten er at de reparerte bilen gratis igjen.

2 kommentarer:

Øystein sa...

Det er bra du er på vei opp igjen:) så får vi håpe at det blir me det...

Einar sa...

Aiai... Jeg har ikke fulgt med her på en stund, og dette hadde jeg ikke fått med meg. Ønsker deg virkelig god bedring, Ingjerd. Håper du klarer ta tiden til hjelp og ikke presser deg selv for mye for å bli frisk igjen.

Blir det Norgestur på deg i sommer forresten?