lørdag 17. oktober 2009

Litt fra den siste uken...

Jeg lider under å ikke ha foto apparat enda... Innkjøp av et nytt et står høyt på listen, men jeg husker mest på det hver gang jeg skal oppdatere bloggen... Blir jo kjedelig med mye blogg uten bilder!!! Så: Ingjerd: Få ut fingeren og kjøp et foto apparat!!!

Men jeg kan jo skrive litt selv om jeg ikke har bilder (og nå sitter jeg hjemme med en så dårlig internet forbindelse at jeg er redd den bryter før jeg er ferdig med å skrive... og da har jeg ikke tid til å lete på google etter bilder heller... :-)

Håper dere har det bra alle sammen der hjemme i Norge! Jeg sitter her og svetter... i morgen skal det visst bli 35 grader. I Jerusalem! Og dette er nesten det kaldeste stedet i landet. Jeg har aircondition, men liker ikke å bruke den så mye... det er jo deilig å føle varmen litt også.

Mamma hadde lest på forrige blogginnlegg om alle alert meldingene og lurte på om ikke jeg blir kjempenervøs av det. Vel, de første dagene var det stress (det var da jeg skrev på bloggen), men merkelig nok: menneskets merkelige evne til å tilpasse seg: Nå har jeg allerede vent meg til at meldinger om uro her og der og overalt tikker inn stadig vekk. Jeg tror det har vært max 2 dager med null meldinger, maximum er 8. Men nå er jeg vant til det allerede, og blir ikke stresset lenger. Det er jo kjekt å vite også... hvis noen er drept rett utenfor der kontoret mitt er (det skjedde igår)... eller de kaster stein på Calandia checkpoint akkurat når jeg har tenkt meg gjennom...

Men det er så utrolig mange andre ting å konsentrere seg om! På onsdag startet vi en slags fellesskapsgruppe, og første gang var hjemme hos meg. Vi var 6 jenter, og faktisk både norske, arabiske og jødisk. Vi skal treffes regelmessig og ha temakvelder med personlighetstest, fargetest og andre sånne ting + juleshopping, kakebaking, men mest av alt har vi tenkt å dele fra livet vårt med hverandre, be sammen, støtte hverandre og kanskje gi hverandre innspill. Det var en skikkelig bra første kveld, og jeg gleder meg til fortettelsen. Jeg fikk ideen i sommer på Bridgebuilders, de smågruppene vi hadde der var skikkelig bra og la til rette for mange virkelig gode og åpne samtaler.

Ellers: Simon på kontoret vårt i Beit Hanina har allerede fått en telefon fra noen som kjørte forbi kontoret, så bilen min (dvs. Frikirken sin) parkert der og spurte om den var til salgs. Det er fint at Frikirken alltid får tak i lett omsettbare biler... Da jeg hadde golfen kom folk og ville kjøpe den på de rareste tidspunkt... på parkeringsplasser, i nabolaget eller overalt ellers. Han selgeren som jeg solgte den til, solgte den videre neste dag. Det eneste som var dumt med det, var at jeg hadde glemt min eneste salsa - CD i den bilen... Men, men...

Også har jeg endelig meldt meg på hebraisk kurs!!! Det begynner i morgen, og skal være søndag og onsdag kveld... tre timer hver gang, i tre måneder. Det blir intenst, men det er på full tid at jeg lærer meg å iallefall lest navnet mitt. Jeg er så hjelpesløs når jeg får regninger i posten. Postmannen her er noe for seg selv tror jeg, for det kommer ekstremt mange brev feil. Og da kan jeg lett få andres regninger i min postboks, og når ikke jeg kan lese så mye som navnet mitt en gang, kan jeg lett stå i fare for å betale andres regninger (hvilket har skjedd flere ganger).

Da skal jeg se om jeg får sendt dette eller om den har gått av nettet... Håper det er bra med dere blogg - lesere :-) Hører gjerne fra dere!

Klem, Ingi

1 kommentar:

Tor Arne sa...

Shalom Plingi!

Ville bare si hei og god morgen, har det egentlig litt travelt nå og må stikke...men morsomt og spennende å lese på bloggen din!!

Håper vi kan skype snart eller no:)
GID og klemzzz fra lilletor