fredag 13. november 2009

Ny fredag, ny blogg... Neste gang jeg skriver blogg kommer jeg til å ha mine egne bilder, jeg kjøpte nytt foto apparat igår. Men batteriet er fortsatt til lading... Takk til Janne som fortsatt supplerer meg med bilder!!!

Da Karin var her dro vi til Betlehem for å treffe Bridgebuilders - folk. Vi var en bra gjeng, en israelsk deltaker kom også over og hadde med seg to venner som også var ganske ukjente for Betlehem... (israelere har egentlig ikke lov til å dra inn i område A, dvs. de fletste palestinske byer). Det er utrolig å se hvor sterke vennskapsbånd som ble knyttet på Bridgebuilders i august!

Vi skulle fylle bensin etterpå, og plutselig la noen merke til at hjulet mitt var flatt. Men det kunne jo ikke skjedd på et bedre tidspunkt enn når det var 6 mannfolk som satte igang med å skifte hjulet, mens vi jentene stod og så på. Dagen etterpå, da et verksted skulle reparere hjulet, viste det seg at det ikke var punktert, men at det bare trengte påfyll av luft :-)

Jentene fra GUS (Gå Ut Senteret) er på plass. De skal være her til midten av mars og skal jobbe både på palestinsk og på israelsk side, med bibelselskapene. På onsdag var vi i Tel Aviv. To av dem skal ned dit hver onsdag og hjelpe til med arbeidet som bibelselskapet i Israel (BSI) driver blant flyktninger der. Det er flest eritreiske og sudanesiske flyktninger de jobber med, og mange av dem er ekstremt fattige. Her er det et distribusjonssenter som gir ut grunnleggende matvarer og klær.

Lene og Anne Marthe pakker linser i poser.


Heidi, jeg (og Janne: fotografen) bretter sammen klær og rydder litt.

Forrige fredag dro vi også til Jeriko, på en ekskursjon for barna. Jeg tror barna storkoste seg, og det gjorde jeg også. Det er gøy å arrangere ting for barn som ikke har så mange tilbud...

Til sist: Her er en link til et intervju som Janne har skrevet med seg selv. Anbefales!

God helg alle sammen!!

1 kommentar:

Gunhild sa...

hei.
takk for bursdagshilsen. må innrømme at jeg fremdeles smiler ved tanken på at du er forlovet. så utrolig fint!!

gleder meg til å treffe deg!
stor klem