torsdag 18. september 2008

Jippi, jeg har besøk fra Norge! Av Gunnbjørg og Ann Iren. Veldig koselig! I går ble de med OPCY på tur til Jenin, til en annen skole enn den det er bilder fra nedenfor, fra forrige uke. Etter to timers kjøring fra Jerusalem var vi framme. Vi var ikke helt forberedt på at det var friminutt akkurat da vi kom, og jentene overfalt oss nesten i sin iver om å få oppmerksomhet. Som sist vi var i Jenin, er det helt tydelig at disse ikke får mye besøk. Det gjør det også ekstra gøy å reise dit.



Jentene ville blant annet vite om jeg faster (veldig mye dreier seg om Ramadan for tiden, og Jenin er en veldig muslimsk by så de er ikke vant til at folk spiser før solnedgang. Jeg måtte jo innrømme at jeg ikke faster, og det synes de var veldig rart. For meg er det faktisk utfordrende nok å ikke kunne spise og drikke så noen ser det når vi er på Vestbredden. I går snek jeg meg inn i bilen vår og tok et par slurker vann rett før programmet startet...(vi har sotede vinduer, så det går an å gjemme seg og gjøre sånne 'forbudte' ting...) I over 30 grader blir jeg veldig fort dehydrert!
Her setter vi opp scenen og rigger til lydanlegget. Silje og jeg må øve litt til før vi får system i hvor alle disse rørene hører til...

Rockefrosken, min favoritt puppit!!!



Drama...






Etter endt program er det to timer tilbake til Jerualem... Hvis dere ser nøye, ser dere mange sovende mennesker bak i bilen.


Ingen kommentarer: