mandag 22. september 2008

Kontraster

Vi har hatt tidenes deiligste helg. Etter lunch på fredag freste vi avgårde og første stopp var stranda i Haifa.
For skeptikerne må jeg få nevne at det var 28 grader i Middelhavet...
Her får Gunni ut litt energi ved å danse på bordet (som egentlig tilhører en av strand-cafeene).
Når jeg er i Jerusalem har jeg det helt fint. Men når jeg kommer ut merker jeg hvor stressende og intenst ting er der. Vanskelig å forklare. Men hele atmosfæren er helt annerledes. Skal prøve å være flink til å komme meg ut av byen og bare slappe helt av på fritida :-)
Da må jeg si at denne stranda er et supert alternativ!




Det tror jeg Silje er enig med meg i.

Vi tok en tur til Akko, en Korsfarerby. Der gikk vi gjennom festningen og markedene. Det er granatelpesesong, og juice fra denne selges overalt for tiden. Mmmm!











Mmmm! Mere avslapping med utsikt over vakker og mektig sjø.















Stor idyll, beskuet fra en uterestaurant i Akko.




















Blanding av 'trim for eldre' og oppvarming til Salsakurs... Ikke noe problem å bli gammel i Haifa! Etter sabbat, på lørdag, var det fullt danse/trimparty på beachen. Gamle og unge var helt med. Sjekk Gunni midt inni mengden... Hvit T-skjorte og mye god motivasjon...




Ingen kommentarer: