tirsdag 12. mai 2009

Pave Benedice XVI kom fra Jordan igår, på dette bildet tar Netanyahu og Peres imot ham på flyplassen i Tel Aviv. Jeg har dessverre ikke tatt dette bildet selv... i likhet med de fleste av bloggens lesere må jeg få all info om pavebesøket fra media. Han er ikke akkurat lett tilgjengelig, det er et sted mellom 60000 - 80000 sikkerhetsfolk involvert i det 4 dager lange besøket! 

Det sies at det er så og si umulig å ferdes i Jerusalem sentrum når han er her. Skolene har tatt tre dager fri, fordi det kan bli veldig vanskelig å få barna til og fra, jeg lager ingen avtaler som innebærer å reise gjennom sentrum, eller å oppholde seg i sentrum, og de fra Betlehem regner ikke med å komme ut så lett (kristne som hadde en måned's tillatelse til å komme ut av Vestbredden i anledning påske, har tillatelse som går ut 15.mai, dvs. fredag. Kan bli vanskelig å 'utnytte' de siste dagene :-) I morgen er paven i Betlehem, i fødselskirken, så da blir litt av presset tatt av Jerusalem. 

Besøket er kontroversielt ettersom paven har fornærmet både muslimer og jøder siden han fikk tittelen sin, men det er media full av, så jeg trenger ikke utdype det på bloggen. 

En god nyhet: Silje hjalp oss i Jeriko i forrige uke, og hun kommer til å være mer der fremover. Her lærer hun noen av barna i Jeriko 'Hode, skulder, kne og tå...' (på engelsk). På kort tid lærte barna ganske mange engelske ord pluss at de hadde det gøy. 

Nakken. Ikke så bra som jeg hadde håpet. Har ny undersøkelse på sykehuset på torsdag (oubs, håper ikke det er sperret av pga. paven! Han bor rett i nærheten der!!!), og da får jeg se hva som skjer.

Ingen kommentarer: