lørdag 24. januar 2009

Så og si 30...

Vips, plutselig er jeg nesten 30 år! 30!!! Halvveis til 60, som en i bursdagsselskapet mitt minnet meg på... eller et perspektiv som jeg likte bedre: Alder er bare et tall. Men 30 årsdagen kommer bare en gang i livet, så den måtte selvsagt feires, tenkte jeg. Den er egentlig i morra (25. januar), men jeg feiret i går kveld. Vi var ca. 30 stk - norske, danske, japanske, en fra canada, israelere og palestinere. Bra gjeng!

Eli, Hansi og Silje hjalp meg å lage til. Og helt ærlig, det er den minst stressende bursdagsfesten jeg har forberedt i hele mitt liv tror jeg. Det var sikkert fordi vi begynte i veldig god tid... og at jeg ikke stod for kakene selv. Her baker Eli gulrotkake. Den ble kjempegod!

Hansi var strykemesteren...

... og gutta fra Gå Ut Senteret kom tidlig for å henge opp speilet som har ligget og ventet på å bli hengt opp i over 4 mnd.


Kakebordet. Dette bildet er spesielt dedikert til mamma. Litt synd at ikke jeg hadde bakt noen av kakene selv...

De fleste palestinske vennene mine fra jeg bodde her sist, bor i Betlehems området. Den harde realitet er at de ikke kan komme til Jerualem uten spesialtillatelse. Muren til Vestbredden går rett bak Pisgat Zeev, der jeg bor. Det tar meg max 5 minutter å komme over til områder der de ikke har lov til å besøke meg fra. Helt rart at de aldri kan besøke meg... Her med noen kollegaer fra det palestinske bibelselskapet. De fleste av de andre palestinske vennene mine kunne altså dessverre ikke komme, pga konflikten her.

En del av de norske heltene pluss en palestiner.

Kristine og Eli.

Hansi og Maria i partystemning :-)

Ken er papparatzi. Hvem er det sine føtter som stikker ut ved siden av der???

Silje og Shoko.

Dette bildet skulle egentlig kommet først. Eli og jeg har vært i Betlehem og hentet kakene, handlet masse mat og på French Hill for å hente drill til å henge opp speilet.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Gratulerer med dagen (som er ganske snart:)
Jeg sitter nå og gjør noe jeg har ventet på i flere år... jeg drikker nemlig kaffe som jeg fikk en gang i tiden, men som jeg måtte kverne før jeg kunne få noen glede av. Og nå har jeg kaffekvern. Elektrisk, justerbar og fancy som fy! Til og med Florentina liker sånn kaffe... oh yes... ellers så regner, snør og blåser det her som alltid. Tenk på det, du, neste gang du sitter på en fortausrestaurant og koser deg... det eneste du finner på fortausrestaurantene i Norge er traktorer med snøskjær og strøkasse...

Anonym sa...

GRATULERER MED DAGEN, INGI!!!!
Så koselig at dere har hatt bursdagsselskap! Du fortjener en stor fest!! Som du sier, man blir bare 30år ei gang!

Du, jeg har lurt på en ting, har sikkert hørt det før, men når kommer du hjem til Norge egentlig?

Ha en fin dag!
klem, kari

Anonym sa...

Hei Ingjerd!
Gratulere med dagen!!!!
Ser ut til at du har hatt en fin bursdag. I dag har vi vært på Djøseland og feiret mormor sin bursdag. Traff Ingbjørg hun fortalte om hvordan det var og besøke deg.
Ha det fint!
:-) Birgitte

Ingjerd i Jerusalem sa...

Tusen takk!!!
Glad du endelig får nytt kaffen fra New Zealand, Øystein. Sløsing å la så god kaffe ligge i skapet i flere år!!!

Kari, jeg kommer til Norge 27. juni.

Birgitte: Så koselig å høre fra deg. Skulle gjerne feiret mormor med dere... Håper det står bra til.

Ken Goto sa...

Party was awesome!
my pic is not so good!